Koku ve tat kaybı konusuna dikkat

Admin

Administrator
Yönetici
Covid-19 hastalarının yarısı koku ve tat alma duyularını geçici olarak kaybediyor. Bunların çoğunda bu durum iki-üç haftada normale dönerken, hastaların yüzde 10'unda aylar sürebiliyor.
Uzmanlar koku ve tat kaybının iştahı azaltıcı etkisine işaret ediyor. Bu nedenle diğer duyuları harekete geçirecek çıtır, farklı renk ve sıcaklıkta yiyecekler etkili olabilir.
İngiltere'de koku alma duyusunu yitirmiş kişiler için çalışmalar yürüten yardım kuruluşu Abscent'ten Sarah Oakley, konsantre olmuş bir şekilde aynı kokuyu günde iki kez koklayarak burnun yeniden koku almasını sağlama sürecine katkıda bulunulabileceğini söylüyor. Bunu burun için "fizik tedavisi" olarak adlandıran Oakley, burundaki sinir hücrelerinin hasar gördüğünü ve koku terapisinin iyileşme sürecine katkıda bulunduğunu belirtiyor.
Bu süreçte bozuk ve hoş olmayan tatlar ve kokular alma (parosmia) da yaygındır. Bu durum yemeyi daha da zorlaştırır. Kişiden kişiye değişse de genellikle kahve, sarımsak, soğan, ekmek ve kızarmış et gibi yiyecekler tetikleyici olabilir.
Oakley, bu sürecin ilk dönemlerinde dengeli beslenmeden ziyade enerji seviyesini yüksek tutmanın önemli olduğunu vurguluyor. "Gelişme sağlandıkça sebze ve meyvelere başlayabilirsiniz" diyor.
Covid'den iyileşme sürecinde beslenmenin önemine dikkat çeken Prof. Calder da, "Diyetiniz ne kadar kaliteliyse, o kadar hızlı iyileşirsiniz" diyor.

Elazığ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'ndeki öğrenci ve öğretmenlerin, kentteki okullar için yürüttüğü kütüphane çalışmaları ilgi odağı oldu.

Elazığ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin ve öğretmenlerinin, kentteki okullar için yürüttüğü çalışmalar alkıi topladı.
"Kütüphanesiz Okul Kalmasın" projesi kapsamında Elazığ Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri ve öğretmenleri, 83 okula kütüphane kazandırılması için seferber oldu.

ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER SEFERBER OLDU​

Milli Eğitim Bakanlığınca yürütülen proje çerçevesinde, lisenin öğrencileri ve öğretmenleri İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda okullar için belirlenen listedeki ihtiyaçları karşılamak için harekete geçti.
Öğrenciler ve öğretmenler okulları kütüphaneye kavuşturmak amacıyla seferberlik halinde kitaplık ve çalışma masası üretimi yapıyor.
Hazırlanan eşyalar kamyonlara yüklenerek okullara ulaştırılıyor ve kurulumu yapılıyor.

90 ÖĞRENCİ VE 5 ÖĞRETMEN ÇALIŞMALARI YÜRÜTÜYOR​

Lisenin Mobilya İç Tasarım Alan Şefi Yusuf Şahin, meslek lisesi olarak kentte kütüphanesi olmayan okulların malzemelerini ürettiklerini söyledi.
Öğrencilerle kütüphane materyallerinin üretimini aralıksız sürdürdüklerini belirten Şahin, bölümde 90 öğrenci ve 5 öğretmenle çalışma yaptıklarını aktardı.

"83 OKUL İÇİN 250 KİTAPLIK YAPTIK"​

İl Milli Eğitim Müdürlüğünce belirlenen ihtiyaç doğrultusunda dolap, masa, sıra ürettiklerini anlatan Şahin, "83 okul için 250 kitaplık, 125 yonca masa, 21 idareci masası yapımına başladık. Çoğunu bitirdik. Okullarımıza montajını yapıyoruz" dedi.
Bu çalışmalar sayesinde öğrencilerin kendilerini daha çok geliştirme imkanı bulduğunu vurgulayan Şahin, öğrencilerin teorik eğitimi uygulamaya dönüştürdüğünü ifade etti.

"ATÖLYEMİZ ADETA FABRİKA GİBİ ÇALIŞIYOR"​

Şahin, "Atölyemiz adeta fabrika gibi çalışıyor. Öğrencilerimizle özverili şekilde çalışıyoruz. 2 hafta gibi bir sürede kampanya kapsamında 83 okuldan 40'ının kütüphane malzemelerini bitirdik ve okullara montajını yaptık. Bu çalışmalar öğrencilerimiz için çok faydalı oluyor. Burada gördükleriyle dışarıda kalifiye eleman olarak çalışma fırsatı yakalıyorlar" ifadelerini kullandı.

"KENDİMİZİ EN İYİ ŞEKİLDE GELİŞTİRİYORUZ"​

Öğrencilerden Ömer Faruk Ardınç, kütüphanesi olmayan okullar için üretim yapmaktan mutlu olduğunu söyledi.
Projeye destek için okul dışındaki vakitlerini atölyede değerlendirdiklerini dile getiren Ardınç, "Kütüphanesiz okulların mobilyalarını yapıyoruz. Kütüphanelerin boş kalmasını istemiyoruz. Masa ve dolap üretiyoruz. Kendimizi en iyi şekilde geliştiriyoruz" diye konuştu.
 
Üst