Doktorlar iyi yiyin diyorlar ama nasıl

Admin

Administrator
Yönetici
Prof. Calder'a göre, bitkisel ağırlıklı Akdeniz diyeti Covid'den iyileşme sürecinde ideal beslenme türüdür. Enfeksiyonun yarattığı etkilere karşı vücudun ihtiyaç duyduğu tüm besinleri içerir. "Bol miktarda meyve, sebze, orman yemişleri, kuruyemişler, baklagiller, yağlı balık ve zeytinyağı gibi sağlıklı yağlar idealdir."
Et iyi bir protein kaynağıdır; ama kinoa, mercimek, kuru fasulye, bezelye gibi baklagiller, badem, ceviz fındık gibi kuruyemişler de çok iyi bitkisel protein ve ihtiyaç duyulan amino asitler içerir.
Prof. Calder, böylesine çeşitli ve lifli yiyeceklerin bağırsaklarda iyi bakterilerin ve sağlıklı bir zarın varlığı için etkili olduğunu ve bunun da bağışıklık sistemini düzenlemede önemli rol oynadığını belirtiyor.
Belli bir dönem az yeme ya da hiç yememe sorunu yaşanmışsa, bağırsakları yormamak için yiyecekleri azar azar tüketmek gerektiğine dikkat çekiyor.
"Yumuşak yiyecekler bağırsaklar için daha kolaydır. Hastaların daha fazla yemeye başlamasıyla birkaç gün içinde bağırsaklar eski haline dönebilir."
İngiltere'deki Ulusal Sağlık Servisi'nin tavsiyesine göre, fazla zayıf değilseniz ve hastalık sırasında fazla kilo kaybetmediyseniz, Covid-19'dan iyileşme sürecini hızlandırmak için günlük beslenmede şu yiyeceklerin tüketilmesi yararlı olacaktır.
  • Protein: Toplam üç avuç kadar et, balık, yumurta, baklagiller, kuruyemiş ve et alternatifi soya ürünleri (daha fazla baklagiller, daha az et ve işlenmiş et ürünleri)
  • Meyve ve sebze: 5x80 gramlık porsiyonlar halinde (bir tutam) taze, dondurulmuş veya konserve ve mümkünse birçok renk içeren meyve ve sebzeler
  • Süt ürünleri ve alternatifleri: Toplam üç başparmak kadar süt, peynir, yoğurt veya protein bakımından zengin ve kalsiyum takviyeli alternatifler (soya ürünleri)
  • Hastalık sürecinde iştah kaybı, yorgunluk, halsizlik söz konusu olmuşsa, iyileşme sürecini hızlandıracak optimum besinlerin satın alınması, pişirilmesi ve yenmesi de zor gelebilir.
    Diyetisyen Kirsten Jackson'a göre, bu durumda kilo kaybını asgaride tutmak, enerjiyi takviye etmek ve kas gücünü toplamak öncelikli olmalı.
    Kakaolu sıcak süt ve meyveli ve sütlü içecekler, vücudun ihtiyacı olan sıvıyı ve enerjiyi kısa yoldan takviye etmeye yarayabilir. "İştah sorunu olanlar için genellikle yemek yerine içeceklerden kalorileri almak daha kolaydır."
    Jackson, piyasada satılan içeceklerin bir kısmının diyet içeceği olduğunu belirterek kalori, vitamin ve protein bakımından zengin içeceklerin tercih edilmesi gerektiğini söylüyor.
    Bu süreçte günde üç öğün ağır yemekler hazırlamak yerine az ama sık yemek de daha kolay gelebilir. Diyetisyenler de iyileşene kadar üç öğün küçük porsiyonlar şeklinde yemek ve aralarda sağlıklı atıştırmalıklar ve içeceklerin tercih edilebileceğini söylüyor.
 
Üst